Sunday, January 24, 2010

Hari yang PEnUh UjIaN...

Hari nie aku telahpon meninggalkan Kem Teluk Rubiah... agak sedih, kesian, serba salah, menyesal, x der mood, penat, gelisah.. sumer ader.. cukup untuk wat aku rase agak kecewa dengan pilihan sendiri... tapi pengorbanan tetap dijalankan.. aku meniggalkan rakan2 ku.. nabil, tirana.. n ramai agy.. rase macam dah kwan dengan diorang selama 3 tahun.. kitorang memang rapat.. espacially ngan nabil... kawan dari bangku skul agy.. rase nak nagis je tinggalkan diorang... sedey 2 tuhan je tahu.. lepas nie kalau ader rezki.. aku pergi meninggalkan MALAYSIA!! Lagi meleleh kot... kalau buleh, aku nak kawan sejati aku ader kat c2 skali.. aku nak tengok muke dierr wat kali terakhir dalam tempoh 3 tahun...

Perjalananku menaiki bas ke Kuala Lumpur dari Lumut telah mengajar aku banyak nilai2 manusia yang tahu mengenang jasa negara.. hari nie.. aku telah berjumpe ngan mamat dari luar negara.. asal Malaysia... tapi dierr dok kat Canada.. teros hilang respect aku pabila dierr membangga2kan negara orang lain.. kerek tol.. Raymond name diberi.. chinese guy.. aged 35-40 years.. dier ader kawan melayu.. tapi kawan dier nie buang dalam longkang pon bagus gak.. minum arak.. zina.. menikmati fatamorgana dunia.. astaghfirullah.. mungkin bukan silap mak bapak dierr yang mleahirkan dierr... tapi salah dierr gak coz x kuat iman dan kurang ibadat kepada tuhan yang Esa... perempuan pulak 2... na’uzubillahi min zalik... dah la x mau masuk Malaysia dah.. dengan alasan gaji ciput... memang la... matawang negara kite kicik... kalo besar cam pound sterling 2 len citer lerr... sengal itik betol.. katenyer (nie yang Raymond katerr kat aku la, minah melayu nie kate) “hidop nie hanya sekali.. so kiter enjoy bebetol.. jangan kacau orang len sudeh...” biler jerr aku dengar ayat dierr... aku mmbantah dengan konsep afterlife.. atau bahasa melayunyerr ialah akhirat... hidop kat sunia nie sementara je.. x payah la nak berlagak pandai kalo setakat dapat jd kaye sebab kat tempat orang... warganegara x gune
rr... penat je dierr dilahirkn kat Malaysia nie...

Hari nie gak aku telah belajar erti kesabaran dalam LONGEST dinstance travelling nie.. elok2 perancangan aku nak g tengok Haizum keje... tapi x sempat bilerr pak cik drebar wat sengal... terpakse aku menempuh kesukaran... kul 6.30 petang smpi kat umah.. ponek deh.. sori kawan sejatiku.. x sempat daku nak order.. aku baru nak cakap


KAK, NAK SET NASI AYAM.. MAKAN KAT
SINI.. N KAK,
NAK
NOMBOR... WAKAKA.. LAWA BAJU AKAK... DOK MANERR???


wakakaka... keje leklok wahai kawanku...

No comments:

Post a Comment